Emissie EUR 1.500.000.000 7 jaars-benchmark

De Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB Bank) heeft besloten tot uitgifte van een 7 jaars-obligatielening ter grootte van EUR 1.500.000.000.

De leadmanagers zijn Credit Suisse, Deutsche Bank en RBC Capital Markets. Co-leads zijn DZ Bank, Landesbank Baden-Württemberg en Norddeutsche Landesbank. De NWB Bank is een publieke sector bank met AAA(neg)/Aaa(neg) rating.

Deze lening, welke wordt uitgegeven onder het MTN-programma van de bank ter grootte van EUR 50 miljard, zal in zijn geheel worden afgelost op 23 augustus 2019. Storting zal plaatsvinden op 23 augustus 2012.

De couponrente bedraagt 1,625%. De re-offer prijs is 99,349%. Notering zal worden aangevraagd aan de beurs van Luxemburg.

Het orderboek werd geopend om 8.15u London time met een spread guidance van ‘high 20’s area’. Onder overweldigende positieve belangstelling van investeerders groeide het orderboek binnen een uur tot boven de EUR 1,5 miljard. Na bijstelling naar beneden van de spread guidance werd het orderboek om 9.45u gesloten met bijna EUR 2 miljard en 80 investeerders. Uiteindelijk werd besloten om de transactie te verhogen naar EUR 1,5 miljard op mid-swaps +25bp. Na de 5 en 10 jaars-eurobenchmarkleningen eerder dit jaar is dit wederom een zeer succesvolle transactie die duidelijk de perceptie van de NWB Bank als veilige haven benadrukt.

Distributie:

Deal NEDWBK 7-year EUR