Emissie EUR 1.500.000.000 10 jaars-benchmark

De Nederlandse Waterschapsbank N.V. (NWB Bank) heeft besloten tot uitgifte van een 10 jaars-obligatielening ter grootte van EUR 1.500.000.000. De leadmanagers zijn BNP Paribas, J.P. Morgan en UBS. De NWB Bank is een publieke sector bank met AAA/Aaa rating.

Deze lening, welke wordt uitgegeven onder het EMTN-programma van de bank ter grootte van EUR 50 miljard, zal in zijn geheel worden afgelost op 28 maart 2022. Storting zal plaatsvinden op 28 maart 2012.

De couponrente bedraagt 3,00%. De re-offer prijs is 99,974%. Notering zal worden aangevraagd aan de beurs van Luxemburg.

Het orderboek bereikte EUR 1 miljard binnen een uur na opening. Na een paar uur werd het boek gesloten met een totaal aan orders van EUR 1,85 miljard. Er werd besloten de transactie te verhogen naar EUR 1,5 miljard en toch niet wijder te prijzen dan midswaps + 60 basispunten. Dit stelde Franse investeerders in staat om een kleine vergoeding te krijgen boven Frans Staatspapier met een rendement van 3%. Dit is een zeer succesvolle transactie die duidelijk wist te profiteren van de huidige risk-on omgeving.

Regionale distributie:

Sum of Percentage