Moody's Aaa op negative outlook in navolging Nederlandse Staat

Moody’s heeft de Aaa/P-1 ratings voor de NWB Bank een ‘negative outlook’ gegeven in navolging van de eerder aangekondigde negative outlook voor de Staat der Nederlanden.

De NWB Bank wordt als bank voor de Nederlandse publieke sector door Moody’s aangemerkt als een government-related issuer (GRI) met een zeer hoge waarschijnlijkheid van ‘extraordinary support’ van de Nederlandse Staat. Hierdoor is de rating van de bank een weerspiegeling van de rating van de Nederlandse Staat.

Moody’s geeft aan dat voor een herziening van de outlook voor de ratings van de NWB Bank naar ‘stable’ een verandering naar een ‘stable outlook’ voor de rating van de Nederlandse Staat nodig is.

Standard & Poor’s gaf eerder in januari 2012 de AAA/A-1+ ratings van de NWB Bank een negative outlook, eveneens in navolging van dezelfde wijziging van de outlook voor de rating van de Nederlandse Staat.

Den Haag, 27 juli 2012

Nederlandse Waterschapsbank N.V., Rooseveltplantsoen 3, 2517 KR Den Haag, www.nwbbank.com. Informatie voor media: Heleen van Rooijen, tel. 070-4166251, e-mail: persinfo@nwbbank.com.

Hoofddoelstelling van de NWB Bank is het zo goeden goedkoop mogelijk financieren van de Nederlandse publieke sector. Door haar solide status en financiële deskundigheid is de bank in staat op de internationale financiële markten ruim voldoende gelden aan te trekken tegen gunstige voorwaarden. Daarbij kent de NWB Bank een zeer lage kostenstructuur. De NWB Bank streeft niet naar maximale winst, maar naar een bij het karakter van de bank passend optimaal resultaat.