EUR 1.000.000.000 7 jaars-benchmark emissie

De Nederlandse Waterschapsbank N.V. (“NWB Bank”) heeft besloten tot uitgifte van een 7 jaars-obligatielening ter grootte van EUR 1.000.000.000. De leadmanagers zijn Barclays, BNP Paribas en RBC Capital Markets. De NWB Bank is een publieke sector bank met AAA/Aaa rating.

De lening werd aangekondigd met een prijsindicatie van ‘low to mid twenties’ en het orderboek werd geopend met een verfijning van de pricing tot mid-swaps + 24 basispunten. Het boek groeide gestaag en werd gesloten met meer dan EUR 1.000.000.000 aan orders van 53 investeerders. Het orderboek was breed verdeeld naar regio en type investeerder.

Dit is de tweede benchmarklening dit jaar van de NWB Bank na de USD 1.000.000.000 3 jaars-lening van maart.

De lening die wordt uitgegeven onder het MTN-programma van de bank ter grootte van EUR 60.000.000.000, zal in zijn geheel worden afgelost op 9 juli 2020. Storting zal plaatsvinden op 9 juli 2013.

De couponrente bedraagt 1,750%. De re-offer prijs is 99,570%. Notering zal worden aangevraagd aan de beurs van Luxemburg.

Distributie:

Regio

Azië

Oostenrijk/Duitsland

Frankrijk

Rest Europa

UK

Benelux

Overig

Investor

Bank/Bank Treasuries

Central Banks

Asset Managers

Overig

Den Haag, 3 juli 2013

Waterinnovatieprijs

De NWB Bank reikt jaarlijks samen met de Unie van Waterschappen de Waterinnovatieprijs uit om duurzame innovaties op het gebied van water te stimuleren.

Naar de Waterinnovatieprijs

NWB Fonds

In 2014 bleek uit het OESO-rapport ‘Water governance in the Netherlands: Fit for the future?’ eens te meer dat het Nederlandse waterbeheer een ‘global reference’ vormt.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Duurzaam ondernemen zit in het DNA van de NWB Bank. Als bank van en voor die publieke sector heeft de NWB Bank logischerwijs andere waarden dan puur commerciële partijen en wordt er veel waarde gehecht aan maatschappelijke verantwoordelijkheid.